Heb je een vraag over zorg of wil je je aanmelden?
Het Cliëntbureau is er voor al je zorgvragen en aanvragen.
Bereikbaar van: maandag t/m vrijdag 09.00 - 12.00 uur en van 13.00 - 17.00 uur.
Hoe gaat het met cliënten in tijden van corona?
Medezeggenschap van cliënten is belangrijk. Zeker ook in deze bijzondere tijd waarin elkaar fysiek treffen niet zo gewoon is. Maar de centrale cliëntenraad (CCR), de coaches van de cliëntenraden en de functionaris Medezeggenschap willen toch graag weten hoe het met de cliënten gaat? En of er zaken zijn die door de medezeggenschap moeten worden opgepakt? Onderwerpen die het gezamenlijk belang van cliënten raken.
Belronde
Omdat we de richtlijnen van het RIVM willen volgen en ons aan de preventieve maatregelen willen houden, leek telefoneren ons een goed alternatief. Coaches hebben zodoende cliënten gebeld, geïnterviewd en hiervan een rapportage gemaakt. De rapportage is gestuurd naar het kernteam Corona van Lunet zorg en naar de managers. Naar aanleiding van het rapport zijn acties genomen.
Enkele bevindingen
Nieuwe belronde
Binnenkort komt er een tweede belronde onder de leden van de cliëntenraden. De coaches en de functionaris medezeggenschap zullen dit begeleiden. Tijdens het telefonisch interview wordt onder meer gevraagd hoe het nu met de cliënten gaat en hoe het gaat met de dagbesteding. De CCR krijgt het rapport en bespreekt dit vervolgens met het management.
CCR vergadert via beeldbellen
De CCR vergadert via beeldbellen met de Raad van Bestuur. Het is een hele klus om dit te organiseren.
Hart onder de riem
De CCR stuurt een ansichtkaart naar alle cliënten van Lunet zorg om hen een hart onder de riem te steken. De CCR is trots op de cliënten van Lunet zorg: er is veel veranderd zoals de dagbesteding en de afspraken rond bezoek. De meeste cliënten houden zich goed aan de afspraken. De kaart krijgen de cliënten in de week van 11 mei in de brievenbus.