Ben je niet tevreden? Heb je een klacht? Denk je dat iets beter kan? Of verloopt iets niet zoals je wilt? Het kan gaan om iets kleins, dat zonder veel moeite besproken en opgelost kan worden. Maar het gaat ook wel eens over grotere problemen. Wij vinden het belangrijk dat je bij ons terecht kunt met je probleem, dat je serieus genomen wordt en dat het probleem opgelost wordt.
Een probleem of klacht kun je altijd bespreken met de begeleiding, vrienden of familie. Maar soms wil je liever niet met hen praten of kom je er samen niet uit. Dan kun je contact opnemen met de cliëntenvertrouwenspersoon, wordt ook wel CVP of vertrouwenspersoon genoemd. Zij kunnen je ook helpen bij het indienen van een klacht.
De cliëntenvertrouwenspersoon staat naast jou en behartigt jouw belangen. Zij vangt je op, luistert naar je en samen beschrijven jullie de klacht. De cliëntenvertrouwenspersoon maakt ook de inschatting of bemiddeling van de klacht door een cliëntenvertrouwenspersoon, de interne klachtencommissie of de externe geschillencommissie wordt opgepakt. De cliëntenvertrouwenspersoon kan je hier meer over vertellen.