Cliënten geven Lunet gemiddeld een 8,2

08 oktober 2024
Cliënten Geven Lunet Gemiddeld Een 8,2 (1)

Er is veel waardering voor de zorgzaamheid, de prettige omgang en het luisterend oor en inlevend vermogen van de begeleiders

In het voorjaar van 2024 is het cliënttevredenheidsonderzoek (CTO) uitgevoerd onder cliënten, cliëntvertegenwoordigers en begeleiders van Lunet. Uit het cliënttevredenheidsonderzoek 2024 is gebleken dat cliënten de zorg en ondersteuning van Lunet waarderen met een 8,2! Ook vertegenwoordigers waarderen dit positief met een 7,6 en begeleiders met een 7,3. Een mooi compliment aan iedereen binnen Lunet die met of voor onze cliënten werkt!


Waardering

Naast het tevredenheidscijfer is ook gevraagd waar cliënten, vertegenwoordigers en begeleiders blij mee zijn. Er is veel waardering voor de zorgzaamheid, de prettige omgang en het luisterend oor en inlevend vermogen van de begeleiders. De vertegenwoordigers zijn ook positief over de eigen communicatie en samenwerking met de begeleiders van hun verwant.

Dingen die beter kunnen
Natuurlijk zijn er ook dingen die we kunnen verbeteren. Hieronder vind je een aantal zaken die daarbij regelmatig worden benoemd:

  • Continuïteit van begeleiding, vaste teams van begeleiders met bekende en vertrouwde gezichten voor de cliënten;
  • Goede communicatie en overdracht binnen het team van begeleiders, zodat gemaakte afspraken rondom de cliënt goed nagekomen worden;
  • Voldoende inspraak en waardering voor de medewerkers;
  • Nog ruimer aanbod van leuke activiteiten en uitstapjes;
  • Aandacht voor onderhoud en schoonmaak.

De verbeterpunten uit het cliënttevredenheidsonderzoek worden opgepakt op het niveau van de cliënt, het team en de organisatie.

Waardevolle informatie
In totaal zijn bijna 3.350 vragenlijsten ingevuld door cliënten, vertegenwoordigers en begeleiders. De hoge respons levert veel waardevolle informatie. Cliënttevredenheid meten we door regelmatig gesprekken met cliënten en familieleden te houden. Ook vragen we hen deel te nemen aan tevredenheidsonderzoeken. De resultaten gebruiken we om de kwaliteit van zorg te verbeteren. Lees ook het cliënttevredenheidsonderzoek van 2021.