Technologische innovatie

Bij Lunet combineren we technologie met menselijke zorg en warmte. Technologie versterkt de zelfstandigheid van cliënten en helpt zorgprocessen duurzaam te organiseren. Zo creëren we samen een goed leven en mooi werk.

Verwantenbijeenkomst Over Innovatie In De Zorg

Terug

Slimmere domotica

Met domotica wordt de cliënt ‘uitgeluisterd’, maar in de oude versie werden storende geluiden, zoals voorbijrijdende auto’s of blaffende honden, ook opgepikt. Dankzij AI worden deze onbelangrijke geluiden en bewegingen gefilterd, zodat alleen relevante meldingen doorkomen.

Samen met Carebuilder vernieuwen we de apparatuur bij Lunet. Ze leveren een 2.0 versie van de domotica (de deurcontacten, bewegingsmelders, bedmatten en camera’s) en denken mee over verantwoorde zorg en begeleiding in de toekomst. Een digitaal zorgplatform speelt hierbij een belangrijke rol.


Zorgvraag? Bekijk de innovatheek

Bekijk alle Lunet zorginnovaties online in de nieuwe Lunet innovatheek. Van apps tot aan innovatieve technologie als een robot kat, je vindt het allemaal in de innovatheek. Ook is er een leenservice zodat cliënten zorginnovaties kunnen uitproberen. 

In de catalogus van de innovatheek staan alle zorginnovaties die bij Lunet ingezet worden. Daarnaast kun je via de innovatiekaart zien waar welke zorginnovatie aanwezig is. Lekker handig om zo even contact te zoeken met je vraag.


Benieuwd naar de innovatheek van Lunet? Klik dan op de afbeelding hierboven of op de button hieronder.

Naar de innovatheek

 

Digitaal platform

Op woonpark Eckartdal is de eerste stap gezet naar de zorg van de toekomst. De domotica in een PG-woning is al vernieuwd en binnenkort volgt de uitrol van een innovatief zorgplatform.

Het platform koppelt zorgvragen aan de juiste ondersteuning. Cliënten bepalen samen met hun zorgverleners wat nodig is, waarna technologie helpt met instructies, beeldbellen of het inschakelen van familie, vrijwilligers of zorgprofessionals. Zo krijgt elke activiteit de juiste aandacht op het juiste moment. Met een persoonlijk zorgscherm kunnen cliënten zelf een vraag stellen, beeldbellen, hun agenda inzien of informatie krijgen via picto’s, foto’s of filmpjes.

Een app geeft medewerkers real-time inzicht in taken en cliënten. Rapportages kunnen direct worden ingesproken en gekoppeld aan ONS. Een centrale ‘zorgcockpit’ bewaakt het overzicht en zorgt dat elke cliënt tijdig de juiste zorg krijgt.

De uitrol is kleinschalig gestart om te leren en te optimaliseren. In 2025 wordt het platform breed geïmplementeerd, zodat zorg slimmer en efficiënter wordt voor iedereen.